0
09103042505

اجزاء نمودارها در اکسل ۲۰۱۳

بعد از رسم نمودارها در اکسل نوبت به انتخاب اجزاء نمودار می‌رسد. هر نمودار اجزاء خاص خود را دارد.

برای مثال یک نمودار دایره‌ای از اجزاء عنوان نمودار، راهنمای نمودار و لیبل داده‌ها تشکیل‌شده است که کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند حالات مختلفی را برای هر یک انتخاب کند

یا به‌طور مشابه، هر نمودار ستونی از اجزاء محورها، عنوان محورها، عنوان نمودار، لیبل داده‌ها، جدول داده‌ها، خطوط خطا، خطوط شبکه، راهنمای نمودار و خط روند تشکیل‌شده است.

افزودن اجزاء نمودار در اکسل

به‌منظور فعال یا غیرفعال کردن هر یک یا اعمال تغییرات بر روی آن‌ها، باید بر روی نمودار کلیک کرده و از تب Design قسمت Add Chart Element حالت آن جزء را انتخاب کند.

برای مثال، اگر در یک نمودار ستونی بخواهیم مقدار عدد هر ستون را در بالای آن مشاهده کنیم، کافی است آن نمودار را انتخاب نموده و از تب Design قسمت Add Chart Element گزینه Data Label  را انتخاب کرده و از لیست حالات پیشنهادی آن، حالت Outside End را برگزیده تا لیبل داده‌ها بر روی نمودار به‌صورت ذیل نمایش داده شود.

 

 

انتخاب اجزاء نمودار در اکسل ۲۰۱۳

در اکسل ۲۰۱۳ به بعد به‌منظور دسترسی سریع‌تر به دستورات پرکاربرد، دستور Add Chart Element به‌صورت گرافیکی در کنار نمودار 

 

آورده شده است. به شکلی که با انتخاب کردن نمودار سمت راست آن سه شکل ذیل قابل‌مشاهده خواهد بود.

 

با انتخاب اولین شکل از این مجموعه، لیست اجزاء نمودار قابل‌مشاهده خواهد بود که کاربر می‌توان به‌صورت مستقیم جزء مدنظر را انتخاب نماید و یا با قرار دادن نشانگر موس بر روی آن جزء، از لیست حالات ممکنه، یکی را برگزیند تا آن جزء بر روی نمودار نمایش داده شود یا در حالات خاص، آن جزء را غیرفعال کند تا دیگر بر روی نمودار نمایش داده نشود.

 

 

دیدگاه کاربران
  • حسین 14 مارس 2020

    سلام و تشکر بابت آموزش خوبتان. می توانید راهنمایی بفرمایید چگونه میشود نمودار تابع درجه ۱ و ۲ را در دستگاه محورهای مختصات ترسیم کنیم که محورهای x , y هم نمایش داده شود؟

    • امید معتمدی 15 مارس 2020

      سلام
      باید نقاط x y را درون اکسل به صورت مجزا وارد نمایید سپس از نمودار scatter chartاستفاده کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.