0
09103042505

افزونه PowerPivot در اکسل

power pivot

PowerPivot یک ابزار قوی جهت فراخوانی اطلاعات و ساخت دیتا مدل و پالایش اولیه اطلاعات است. در حقیقت از این ابزار می‌توان میان جداول متفاوت رابطه ایجاد نمود و از تکرار اضافی اطلاعات جلوگیری نمود. PowerPivot به‌عنوان یک افزونه (لینک دانلود) در اکسل ۲۰۱۰ معرفی شد و در بعضی نسخه‌های اکسل ۲۰۱۳ به‌صورت ضمنی موجود می‌باشد. به منظور فعال سازی این ابزار در اکسل ۲۰۱۳ باید گامهای ذیل را انجام داد:

۱- به مسیر  File-Option-رفته و درستور add-ins را انتحاب کرده

۲- در صفحه باز شده، حالت Manage را از روی Excel Add-ins به روی COM Add-ins قرار داده.

۳- سپس بر روی Go  کلیک کرده و در صفحه‌ی بازشده تیک افزونه powerpivot را زده تا به‌عنوان یک تب جدید به‌صورت زیر به تب‌های شما اضافه گردد.

01-02-add ins

01-02-tab

 

ابزار power pivot شامل دو قسمت power pivot data base و power pivot engine به شرج ذیل می‌باشد.

power pivot data base

در هنگام استفاده از این ابزار هنگامی که از جداول اکسل یا فایلهای دیگر استفاده میشود، یک نسخه از آن اطلاعات درون power pivot data base کپی می‌گردد که به آن Data model نیز میگویند که از این به بعد مبنای محاسبات قرار میگیرد.

power pivot engine

بعد از انتقال اطلاعات خام به data model کلیه محاسبات و روابط بین جداول در قسمت engine انجام میگیرد. در این بخش با استفاده از توابع DAX محاسبات اصلی به صورت Mesurment یا Calculated Column انجام میگیرد. بسیاری از توابع DAX شبیه به توابع اکسل می‌باشد با این تفاوت که در توابع DAX محاسبات به صورت جدولی یا ستونی انجام میگیرد در حالی که در اکسل محاسبات به صورت ستونی یا سلولی انجام می‌شود.

دیدگاه کاربران
  • behi 17 ژوئن 2022

    من اکسل ۲۰۱۹ دارم و از طریق تب option ، poer pivot رو فعال کردم اما تو سربرگ برام چیزی نمایش داده نمیشه میشه بفرمایید چطور میتونم مشکلم رو حل کنم >
    مرسی

    • امید معتمدی 14 نوامبر 2022

      سلام، از مسیر
      option-> add ins -> comm addins
      فعال سازی را انجام دهید .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.