0
09103042505

ثبت ساعت در اکسل

به‌منظور ثبت ساعت در اکسل، راه‌های متعددی وجود دارد که متاسفانه بسیاری از کاربران در ثبت آن اشتباه عمل می‌کنند، برای ثبت زمان دو حالت ثبت زمان به‌صورت ۱۲ ساعته و با استفاده از علائم AM و PM و حالت ۲۴ ساعته وجود دارد.

ثبت ساعت در اکسل

در حالت ۱۲ ساعته، کافی است ابتدا قسمت ساعت را وارد کرده و به دنبال آن بعد از علامت “:”، قسمت دقیقه را درون سلول ثبت نموده و در انتها از عبارت AM برای بیان ۱۲ ساعت ابتدایی روز و PM برای بیان ۱۲ ساعت انتهایی روز استفاده نمود. در حالات ۲۴ ساعته دیگر نیازی به وارد نمودن حالات AM و PM نمی‌باشد و مستقیما بعد از ثبت ساعت و علامت “:” میزان دقیقه آورده می‌شود و درنهایت با زدن اینتر از صفحه‌کلید، ساعت درون سلول ثبت می‌شود.

اکسل زمان را به‌صورت یک عدد اعشاری در نظر می‌گیرد، درواقع یک روز کامل از نظر اکسل برابر با عدد ۱ است، و برای سایر زمان‌ها متناسب با آنکه چند درصد از روز گذشته است یک عدد اعشاری معادل در نظر گرفته می‌شود، به‌طور مثال عدد معادل برای زمان ۱۲:۰۰ ظهر ازآنجایی‌که نیمی از روز گذشته است برابر با عدد ۰٫۵ است و به‌طور مشابه ازآنجایی‌که تا زمان ۶ صبح، یک‌چهارم روز گذشته است عدد معادل زمان ۶ صبح برابر با ۰٫۲۵ می‌باشد و تنها تفاوت در نحوه نمایش (تنظیمات تب Home، قسمت Number که بر روی Number باشد یا Time) آن دو است.

 

محاسبات پایه ساعت (جمع و تفریق)

ازآنجایی‌که هر زمان به‌صورت یک عدد اعشاری در نظر گرفته می‌شود، به‌راحتی می‌توان بر روی زمان‌ها عملیات جبری انجام داد و دو زمان را با یکدیگر جمع کرد یا از یکدیگر کم کرد (به‌شرط آنکه خروجی هیچ‌وقت منفی نشود)، به شکل زیر.

دیدگاه کاربران
  • نوح 6 اکتبر 2020

    ما مدرک تحصیلیمون پایین هست یکم برامون واضح بفرماید و ما یادبگیریم ممنون

    • فرزانه 17 فوریه 2021

      ماهم که از اکسل اطلاعاتی داریم انقدر توضیحات ناقص بود که فکر کنم اطلاعات خودم بهتر بود
      کل مطلب همینه برو عددرو توی سلول وارد کن : رو بزن و بعد دقیقه روهم بزن اینتر روبرن ساعت ثبت میشه

  • امین 5 مه 2020

    عالی. ممنون

    • امید معتمدی 19 مه 2020

      خواهش میکنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.