0
09103042505

ذخیره نمودار به صورت تمپلیت در اکسل

ذخیره نمودار به صورت تمپلیت، عبارت است از ذخیره کردن نمودار طراحی ده، جهت استفاده در موارد دیگر و شرایط مشابه.

بعد از طراحی نمودار و ایجاد نمودار مطلوب مطابق با نیاز، می‌توان نمودار را به‌صورت تمپلیت ذخیره نموده و در مواقع دیگر از آن استفاده نمود، این کار ازآن‌جهت حائز اهمیت می‌باشد که در مواقع لزوم، به‌سادگی با چند کلیک می‌توان از آن فرمت استفاده نمود، بدون آنکه گام‌های قبلی را تکرار کرد.

 مراحل ذخیره نمودار به صورت تمپلیت

ببه منظور ذخیره نمودار به صورت تمپلیت کافی است، بر روی نمودار راست کلیک کرده و از بین گزینه‌های ممکنه، حالت Save AS Template را برگزید تا پنجره ذخیره نمودار به‌صورت تمپلیت باز شود. سپس اسم مدنظر را برای تمپلیت مربوطه انتخاب کرده و با پسوند Crtx آن را ذخیره کرده تا آن نمودار به لیست تمپلیت‌های اکسل اضافه شود.

 

استفاده از نمودار ذخیره شده به صورت تمپلیت

بعد از ذخیره کردن نمودار به‌صورت تمپلیت، در صورتی که بخواهیم فرمت آن نمودار را در نموداری دیگر یا برای مجموعه داده‌های دیگر استفاده کنیم، کافی است محدوده داده‌های مدنظر را انتخاب نموده و از تب Insert یک نمودار را به‌دلخواه رسم کنیم، سپس بر روی نمودار رسم شده راست کلیک کرده و گزینه Change Chart Type را انتخاب نموده تا پنجره تغییر نوع نمودار باز شد. به‌منظور استفاده و انتخاب از لیست نمودارهایی که به‌صورت تمپلیت ذخیره شده است، کافی است در پنجره Change Chart Type در نوار سمت چپ حالت Template را برگزیده تا لیست تمپلیت‌ها قابل‌مشاهده باشد، سپس از این لیست تمپلیت مدنظر را انتخاب نموده.

 

دیدگاه کاربران
  • علی 25 ژوئن 2021

    سلام. خییییییلی ممنون بابت توضیحاتتون. فقط این نکته مهمه که فایل تمپلیت با پسوندcrtx حتما باید در پوشه chart مربوط به اکسل ذخیره بشه.

    • امید معتمدی 19 سپتامبر 2021

      خواهش میکنم
      خیر لزوما ولی اگر جای دیگه ای قرار دهید، هنگام نیاز جهت استفاده باید آدرس اون لوکیشن را بدهید ولی در صورتی که در فولدر Chart قرار دهید خودش می آورد.

  • حامد 24 دسامبر 2020

    سپاس از توضیح خوبت آقای معتمدی بزرگوار.

    • امید معتمدی 28 دسامبر 2020

      خواهش میکنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.