0
09103042505

رسم نمودار انفجار خورشید در اکسل

نمودار Sunburst تحت عنوان نمودار انفجار خورشید یکی دیگر از نمودارهای سلسله مراتبی است که در اکسل ۲۰۱۶ به لیست نمودارهای اکسل اضافه‌شده است. این نمودار مشابه با نمودار دایره‌ای با چندلایه بوده و برای داده‌های دارای ساختار سلسله مراتبی مناسب است.

نحوه رسم نمودار انفجار خورشید

اگر بخواهیم میزان درآمد حاصل از فروش محصولات در هر یک از استان‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم با این فرض که استانها به چهار ناحیه تقسیم شده اند، این نمودار یکی از گزینه های ایده ال است.

در این حالت ابتدا در یک ستون لیست استان‌ها وارد می‌شود، سپس برای هر استان، در سلول قبل از آن، نام ناحیه مربوط به آن استان را وارد می‌کنیم، و در سلول مقابل هر استان میزان درآمد حاصل از فروش در آن استان ثبت می‌شود، درنهایت داده‌ها بر اساس ستون ناحیه مرتب می‌شوند، به‌گونه‌ای که استان‌های مربوط به یک ناحیه، در کنار یکدیگر قرار گیرند. (مطابق تصویر مقابل)

 

 

 

 

بعد از انتخاب محدوده اطلاعات از تب Insert قسمت Charts در قسمت نمودارهای Hierarchy Chart  حالت Sunburst را انتخاب نموده تا نتیجه نمودار به‌صورت ذیل نمایش داده شود.

 

تنظیمات مربوط به این نمودار بسیار ساده است و مشابه با سایر نمودارهای اکسل می‌باشد ولی ظاهر این نمودار به ساختار داده‌ها بسیار وابسته است. در بعضی از ساختارها مانند داده های مقایل، ممکن است برای گروه‌های مختلف داده‌ها تا سطوح مختلفی ریز شویم:

 

 

 

در این حالت اگر نمودار انفجار خورشید را برای داده‌های فوق رسم کنیم، نتیجه به‌صورت ذیل نمایش داده خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.