0
09103042505

رسم نمودار در اکسل

رسم نمودار در اکسل بسیار ساده است و با چند کلیک قابل انجام است. بدین منظور کافی است داده‌ها را درون سلول‌های اکسل در کنار یکدیگر وارد کنیم و بعد از انتخاب محدوده داده‌هایی که می‌خواهیم بر روی نمودار نمایش دهیم، از تب Insert قسمت Chart نمودار مدنظر را از لیست نمودارهای موجود در اکسل انتخاب کنیم تا نمودار مربوطه در محیط اکسل ایجاد شود.

 

مثال رسم نمودار در اکسل

 برای مثال اگر لیست ماه‌های سال در محدوده سلول‌های B3 تا B14 ثبت‌شده باشد و در سلول C2 عبارت “درآمد در سال ۱۳۹۵” بیانگر عنوان داده‌ها واردشده باشد و درآمد حاصله در هرماه مطابق با تصویر زیر در سلول‌های C3 تا C14 ثبت شود.

به‌منظور رسم نمودار ستونی داده‌ها، کافی است محدوده B2 تا C14 را انتخاب نموده و از تب Insert قسمت نمودارها، از لیست نمودارهای ستونی یک از حالات نمودار ستونی را انتخاب نموده تا نموداری مشابه با آن ایجاد شود.

با انتخاب نمودار ستونی، نمودار حاصله به‌صورت ذیل ایجاد خواهد شد.

 

همان‌طور که مشاهده می‌شود، این نمودار شامل تمامی مقادیر انتخاب‌شده (۱۲ ماه) می‌باشد و اسم ماه‌ها (ستون اول داده‌ها) در ردیف افقی واردشده است، مقدار سلول C2 در عنوان نمودار نمایش داده‌شده است و مقدار درآمدها، ستون‌ها را در نمودار به وجود آورده است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.