0
09103042505

رسم نمودار دونات

نمودار دونات یکی از حالات نمودار دایره ای است که به منظور نمایش سهم هر جزء از کل استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم سهم هر یک از محصولات از درآمد کل را نمایش دهیم، یکی از گزینه های مناسب بدین منظور نمودار دونات است.

 

مراحل رسم نمودار دونات

به منظور رسم این نمودار، کافی است ابتدا لیست محصولات را در یک ستون ثبت نموده و در مقابل آن درآمد حاصله از فروش هر محصول را ثبت نماییم.

سپس با انتخاب کل محدوده داده ها از تب Insert از لیست نمودارهای دایره ای گزینه Doughnut را انتخاب کرده تا نمودار دونات به صورت ذیل رسم شود.

 

تنظیمات نمودار دونات

تنظیمات این نمودار بسیار شبیه به نمودار دایره‌ای دوبعدی است و به‌منظور بهبود ظاهر نمودارهای فوق، گام‌های ذیل پیشنهاد می‌شود.

  • بر روی دایره میانی راست کلیک کرده و از بین حالات، گزینه Format Data Series را انتخاب نموده تا پنجره تنظیمات عمومی نمودار باز شود.
  • از تب Series Option تنظیمات Doughnut Hole Size را بر روی ۴۰% قرار داده تا شعاع دایره داخلی کاهش پیدا کند.
  • سپس درحالی‌که تمامی قطاع‌ها انتخاب‌شده است، از تب File & Line قسمت Fill را انتخاب کرده و از بین حالات ممکنه برای رنگ قطاع‌ها، حالت Pattern Fill را انتخاب نموده و الگوی مدنظر را برای اعمال بر روی قطاع‌ها انتخاب نموده و سپس قطاع‌ها را به‌صورت تک‌تک انتخاب کرده و رنگ مدنظر برای اعمال بر روی آن سلول را از همین مسیر قسمت Foreground انتخاب نموده.
  • درنهایت، در حالتی که تمامی قطاع‌ها فعال هستند، از تب Fill & Line قسمت Border حالت Solid Line را انتخاب نموده و بعد از انتخاب رنگ مدنظر برای حاشیه تمام قطاع‌ها، از قسمت Width با انتخاب عدد pr ضخامت حاشیه قطاع‌ها را تنظیم نموده.

 

در صورت اعمال تغییرات فوق، حاصل نمودار شما به‌صورت ذیل خواهد شد:

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.